SEO optimizacija jedna je od najčešćih tema koja se spominje kada je riječ o digitalnom, odnosno internet marketingu. Neki će reći da je SEO precijenjen, dok drugi smatraju da mu se pridaje premalo pažnje. Zašto je to tako?
Za potpune početnike, valja objasniti što je uopće SEO optimizacija. Najkraće rečeno, to je proces unaprjeđivanja kvalitete sadržaja i posjećenosti web stranice, koja rezultira boljom pozicijom na internetskim tražilicama putem organskih, tj. neplaćenih pretraživanja uz pomoć ključnih riječi.
Iako možda zvuči komplicirano, ustvari je vrlo jednostavno. Osoba upiše u Google pojam „SEO optimizacija“, a mi smo među prvim rezultatima – osoba će kliknuti na našu stranicu. Osim toga što želi saznati informacije o određenom pojmu, čula je za naš brend, a moguće i da je pročitala druge članke na tu temu. Ta osoba može biti student koji izrađuje rad na određenu temu, zainteresiranik za digitalni marketing koji traži posao ili se želi dodatno educirati, poduzetnik koji razmatra opcije za unaprjeđenje vlastitog poslovanja ili pak ima neki totalno drugačiji interes od navedenih. Mi ne znamo tko je ta osoba, no znamo način na koji je došla do članka – uz pomoć različitih Google alata. No, to je tema za neki drugi članak.
Najveći problem SEO optimizacije je taj što rezultati nisu vidljivi odmah. Netko uloži u izradu nove web stranice i očekuje rekordan porast prodaje – no to nije baš tako. Posebice ako je riječ o novoj web stranici, potrebno je vrijeme da bi stranica uopće bila vidljiva na Googleu. Taj proces može trajati u prosjeku od 4 dana pa sve do 6 mjeseci. A neke stranice Google uopće ne želi indeksirati te se neće ni pojaviti na tražilici.
Nadalje, nerijetko se događa da se prilikom izrade web stranice potpuna pažnja pridaje web dizajnu, dok je sadržaj sporedan. To je potpuno pogrešno. Zamislite knjigu koja ima prelijepe korice, no krenete ju čitati i shvatite da je radnja totalna glupost. Zatvarate knjigu i uzimate novu ili odustajete od čitanja bilo čega. Upravo se to događa i sa sadržajem web stranice.
Sadržaj bi prije svega trebao biti originalan – od kopiranja nema ništa te može izazvati veće posljedice nego koristi. Glavna stavka su ključne riječi, na koje većina zaboravlja. Korisnik nema previše vremena te traži brze i kvalitetne informacije, a ako Vašeg članka nema na prvoj stranici tražilice, do njega neće ni doći. Ponekad je dovoljno samo par riječi, koje će donijeti povećanje prometa na stranici, a time i prodaju, odnosno potencijalne poslove. Do ključnih riječi najjednostavnije je doći uz pomoć Alata za planiranje ključnih riječi. Ovo rješenje preporučujemo koristiti ako još niste spremni ulagati u SEO optimizaciju, s obzirom na to da je alat besplatan. Za ozbiljnije poslove savjetujemo angažirati agenciju koja se bavi SEO optimizacijom te će pružiti analize uz pomoć profesionalnih SEO alata, koji običnim korisnicima jednostavno nisu isplatljivi. Kod većih poduzeća, uglavnom je zaposlena jedna ili čak više osoba koje se bave isključivo SEO optimizacijom.
Uz ključne riječi, pažnju treba obratiti na naslove stranica (title tag), opise stranica (meta description) i naslove unutar stranice (H1-H6), koji će potaknuti korisnika na ulazak u stranicu i nastavak čitanja. Važna je i dužina teksta te kvaliteta samog sadržaja.
Web dizajn trebao bi biti responzivan, odnosno prilagođen svim uređajima i imati dobru brzinu učitavanja, a web stranica bi trebala biti sigurna. Uz to, poželjno je linkati druge članke unutar članka koji su povezani s tom temom. To treba biti pomno isplanirano kako ne bi došlo do zamora sadržaja, ali i gubljenja relevantnosti linkova.
Vanjske uvjete, koji uključuju povratne linkove (backlinkove), odnosno linkove koje dolaze s drugih stranica te autoritet stranice potrebno je graditi postepeno.
I nakon što ste sve odradili kako treba, opet morate čekati za rezultate. Nažalost, to je tako. SEO optimizacija izvrstan je način kako privlačiti „besplatan“ promet na web stranicu, no za to je potrebno vrijeme. Uzmimo za primjer da pišete 1 blog svaki tjedan na novoj stranici. Iako ste dali maksimalni trud za razradu teme te ste izrazito zadovoljni napisanim, on neće ostvariti dobre rezultate, dok će drugi kojeg ste napisali „tek tako“ imati izvrsne rezultate. Tu jednostavno nema pravila. Pa samo ćemo reći kako je naša najposjećenija stranica Kako objaviti naglaske na Instagramu, pored svih blogova za koje smo se potrudili.
Kod ozbiljnih web stranica (npr. novinskih portala) koji imaju veliku posjećenost, članci na Googleu se mogu prikazati za nekoliko minuta nakon objave, no to se nije dogodilo preko noći, već nakon dugog perioda, zahvaljujući autoritetu stranice, povratnim linkovima, posjećenosti stranice i drugim faktorima.
Glavni faktor je vrijeme. Ponekad je bolje pričekati s izradom web stranice te napisati kvalitetan sadržaj nego žuriti s objavom, jer će za popravke trebati puno duže vrijeme nego da ste pričekali i u potpunosti se posvetili tome. Ili ćete reći „ma ova web stranica ništa ne valja, nemam korist od nje“. A da ste uložili vrijeme, možda biste i imali.
Agencija koja izrađuje web stranicu ili ako je izrađujete sami bi za početak trebali napraviti plan strukture stranice te plan ključnih riječi koje će se koristiti na stranici. Nakon izrađene stranice, trebalo bi pisati blog/članke/novosti vezane uz poslovanje, koje će pomoći u posjećenosti stranice.
No, ne želimo Vas lagati. Uvijek bismo preporučili Google Ads oglašavanje, a po potrebi i Facebook Ads oglašavanje. Zašto? Zato što Vaša stranica objavljena u utorak u srijedu može zasjati na prvom mjestu uz pomoć Google oglašavanja. Danas su uglavnom prva 4 mjesta na tražilici rezervirana za oglase, stoga korisnici često ni ne stignu do rezultata.
ALI, SEO optimizacija pomaže i u optimizaciji budžeta. Prodajete cvijeće, a na stranici nemate riječ cvijeće? Za Google niste relevantni. Trošit ćete puno više sredstava nego netko koji je samo jednom spomenuo tu riječ. Ili pak, osoba je tražila drugu stranicu s cvijećem i nije obavila kupovinu. Podsjetite je na cvijeće dok čita članak ili pretražuje Facebook ili Instagram. To su korisnici koji zaista traže proizvode ili usluge kojima se bavite, što primjerice nije slučaj s dijeljenjem letaka, TV reklamama ili nekim drugim vrstama oglašavanja.
Naše mišljenje je kako je SEO optimizacija temelj bez kojeg nema napretka. Tu se počinje i završava cijela priča. SEO je puno više od napisanog naslova koji izgleda lijepo – sve treba pomno planirati i prilagođavati, kako bi se posjećenost web stranice kontinuirano povećavala.